Nagyon sok gyerkőc a világon már kis retekfejű korában eldönti, hogy autóversenyző lesz. Ezeknek elenyésző részének van meg hozzá a tehetsége, és még kevesebbnek a pénze hozzá. Nekem is volt egy ilyen korszakom, de a parpírforma persze nem nekem kedvezett.
Menekülőre fogni viszont nem könnyű az elől, amit szeret az ember, így suhanckori versenyzési igényeimet – sorstársaimhoz hasonlóan – a szimulátorokkal elégítettem ki.
Persze ne legyünk naivak: a legjobb szimulátor sem képes visszaadni a valóságot, de edzésformaként, pályabetanuláshoz már a profi pilóták is régóta használják a komolyabb változatokat, a technika fejlődésével pedig az élmény a casual playerek otthonában is folyamatosan erősödik.
Tinikoromban megfordultam néhány bajnokságban, rengeteget hajtottam az EA által gyártott F1-eket, az rFactorokat, a GTR-eket, de még a TOCA Race Driver részeit is. Rengeteg kormányt, pedálszettet, váltót kipróbáltam, és csak vitt tovább a lendület.
Ha már lendület, az igazi löketet az online, illetve a multiplayer játék hozta meg, és ez azóta is töretlen a világban. Nyilván ez mindent sokkal érdekesebbé tesz, ami a játékkal kapcsolatos.
Ma már elég kevés időm van tolni ezeket, pedig ma is vannak jó szimulátorok – azok alapján, amiket eddig kipróbáltam, az iRacing, a Raceroom és az Assetto Corsák talán a legjobbak, bár az utóbbit valahogy nem nekem találták ki.
Át is futott az agyamon, hogy az oldalt kedvelők között rákérdezek, kit érdekelne mondjuk egy Raceroom bajnokság, de talán még nem vagyunk elegen ehhez. No, majd 1000 követőnél.
Most viszont egy már létező csapatról számolnék be.
Az után pár nappal, hogy a blogot elindítottam, felkeresett a Burning Grid League; ezeknek a srácoknak bejött az oldalam, és felajánlották, hogy besegítenek a Racseblog népszerűsítésében, kvázi megosztják egymás között és kifelé is, hogy ez létezik.
A közösség tagjai a Codemasters által gyártott F1 aktuális játékait tolják, két osztályban, Xbox platformon.
Hogy ideológiailag tudd hova tenni őket, idézek néhány gondolatot Szanda Balázstól, a BGL egyik alapítójától:
„Egy idő után kicsit unalmassá vált a gép elleni küzdelem, így a közösségi médián keresztül kérdeztem, kinek lenne kedve az aktuális F1-gyel online versenyezni. Így indult minden.”
„Kezdetben alig volt meg egy mezőnyünk. Majd jött Dógi Zsolt és az ő szintén hézagos csoportja is csatlakozott hozzánk. Így szépen lassan elkezdett kibontakozni a közösség… Majd érkezett Komáromi Kristóf, aki rengeteget tesz a közösség megjelenéséért képekkel, videókkal.”
„Majd jött Deli András csapata, akik szintén csatlakoztak hozzánk… egyre többen érkeztek, akik szívesen vállalták, hogy segítenek a közösség működtetésében: Molnár Ádám, Fülöp Imre, Teisenhoffer László, Marton Imre, Dudás Ádám, Tatar Zoltán, Szenteszki Ákos, Szombati Dominik és még sorolhatnám.”
„Hálás vagyok, hogy megismerhettem ezeket a remek srácokat, mert ha ők nincsenek, soha nem jön létre a Burning Grid League – mert ők a BGL mindannyian.”
Mint mindig, most is igyekszem objektív és őszinte maradni – ennyi jár is nekik, hiszen gyakorlatilag nem kértek semmit azért, hogy nekem besegítenek.
Én nem vagyok tagja a BGL-nek, és ez valószínűleg így is marad. Konfliktusról szó sincs, egyszerűen csak nem az én világom a Codemasters F1-e, az első kettő után elment tőle a kedvem. Nagyjából minden második évben rápróbálok egy demóra, de mindig arra jövök rá, hogy nekem nem azt adja vissza a játék, amit szeretnék.
Népszerűsége ugyanakkor jelentős, és egyébként sem nem bíztatok senkit a távolmaradásától: ki kell próbálni. Ha tetszik, és mondjuk multiznál, de nincs kivel, akkor a BGL neked való hely lehet.
Ha kérdezni akarsz ezektől a jóemberektől, itt találod meg a Facebook oldalukat:
Jelezzétek az oldalon, ha lenne igény további szimulátoros bejegyzésekre! Szóljatok hozzá a Facebook poszthoz, ha van véleményetek.
Ha pedig ez az írás tetszett, akkor csapj egy lájkot, oszd meg, vagy dobj meg egy kis apróval a Patreonon: