Közút

Régi név, új dzsipó – Jeep Wrangler 4xe bemutató

 

Nem kellett sokat várni arra, hogy a Jeepet is ellepje az akkumulátorok tengere. Ennek a Wrangler is áldozatául esett, bár azt is írhatnám, hogy ez kellett hozzá, hogy a típust Európában életben tartsa a Stellantis. Nézzük, mit tud nekünk adni ez az általam kedvelt vas.

 

Mi az, hogy 4xe?

Ez a felirat már nem újdonság a Jeep autóin, a Compass és a Renegade egyes variánsain már megtalálható. Ez lényegében a plug-in hibrid családja a márkának.

Itt tehát kapunk egy kétezres belső égésű motort (turbó, nyilván), ami még benzint eszik, és mellé jár egy 7,4 kWh-s, kívülről tölthető akkucsomag. A rendszerteljesítmény 380 lóerő – mint említettem korábban, nem szerencsés egyenértékben összeadni a két erőforrás teljesítményét, de külön teljesítményadatom egyelőre nincs a két hajtóegységről. A gyorsulásnak mindenképp jót tesz a villany aggregát, 6,4 másodperc alatt éri el a nem túl könnyű terepjáró a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből.

 

Mi lett az összkerékhajtással?

Nos, tagadhatatlan, hogy már nem az a hajtáslánc van a Wrangler alatt, mint a régi szép időkben, de bizonyos előnyei most is vannak. Például terepi manőverezésnél hasznos tud lenni, hogy az autó tisztán elektromos üzemben is képes mind a négy kereket hajtani. Ez persze csak a kapacitás végéig tart, de közúton a WLTP szerint 50 km felett tud, szóval néhány percig terepen is működni fog – pontos, lassú manőverezéshez jól fog jönni.

Hibrid üzemben pedig terjengős nyomatékunk van: 637 Nm-t képes kipréselni magából a rendszer.

 

Tényleg keveset eszik?

Minden plug-inről általánosan elmondható, hogy az első 100 kilométeren eszik jól, amíg van áramunk. Gyári adatok szerint ez 3,5 liter. Ne lepődjünk meg, ha a második 100-on ennek a többszörösét tapasztaljuk, de ez bármelyik tölthető hibridnél így működik.

A Wrangler egyébként sem egy pályás autó, nem hinném, hogy a felhasználók jelentős része 3-400 kilométert ingázik vele naponta. Aki napi szinten egy 50-100 kilométeres távon belül mozog, annak jól fog fogyasztani. És még terepen sem hal meg – elvégre Jeep.

Ha már áram: a full töltés 3 óra alatt megoldható – és ha szeretnél otthonra egy kutat a járgány mellé, a Mopar ezt is megoldja neked: rendelhető töltőoszlop is a dzsipóhoz.

 

Amiért megéri választani

Ne legyenek illúzióink, ez az autó nem olcsó. Egyik új autó sem az, de itt kapaszkodni kell a bukszába. Viszont el tudom képzelni azt a vásárlót, akinek a Wrangler 4xe jó választás.

A Wranglert mindig kedveltem, de amiért nekem tetszik konkrétan ez a típus, az a variálhatóság.

Nagyon sok gyártó elfelejtette mára, hogy az emberek imádják a saját ízlésük szerint formálni a használati tárgyaikat. A Jeep szerencsére nem állt be a sorba: csak a plug-in hibrid három különböző felszereltségben, tízféle színben és négy különböző tetőtípussal rendelhető.

A Uconnect rendszerrel itt is találkozhatunk, ez már egy elég jól bevált rendszer, tűrhető sebességgel, de ebben persze nincs sok újdonság. Tudja, amit kell (Apple Carplay, Android Auto), és nyilván mindenféle vezetéstámogató kütyüt is megtalálunk benne (keresztirányú forgalomfigyelő, holttér-figyelő, tolatókamera stb.).

Szóval akit elkapott a SUV-mánia, de néha lemászik az aszfaltról és nem akar sokat tankolni (és nem nagy a rendszeres napi futásteljesítménye), valamint szereti a customizálható dolgokat, annak a Wrangler 4xe opció lehet.

 

How much is the fish?

A Wrangler 4xe aktuális árlistáját itt találod meg.

Ha kérdésed merül fel, van van véleményed a típusról, oszd meg a közösséggel a komment szekcióban.

Knightwish

Alapító, CEO, járműrajongó, wannabe firkász.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

"Ezt is ajánljuk"
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb