Persze helyenként nem tudom bizonyítékokkal alátámasztani, hogy szerintem mi történt, de azért elmondom a tippem.
Abból induljunk ki, hogy valamiképp a Racing Point megoldja, hogy a Mercedes fejlesztései az autón műszaki szempontból védhetőek legyenek. A számos elem közül egy „belső szem” nyilván azonnal kiszúrja, hol lóg ki a lóláb, de az FIA ellenőrei gyönyörűen átveszik az autót. Ez nagyon sok szakmai és erkölcsi kérdést felvet, amin most túllépek – ez megér egy külön gondolatsort.
A rózsaszín brigád erre a szezonra elenged egy embert az egyik közvetlen konkurenshez, aki mellesleg láthatott néhány dolgot az idei autó „terveiből”.. Ha ez a pletyka tényleg igaz, akkor nem tudom, hogy a HR hova tette az eszét – inkább tartottam volna az F1-től távol egy évig, akár még fizetem is a pihenését, csak ne húzzon belőle hasznot más. Főleg, ha ilyen érdekes projektekről is van tudomása.
Valószínűleg igaz a sztori, mert a Renault pontosan tudta, hová kell nyúlnia, amikor beadta az óvását. Így pedig hiába a hibátlan előadás a Racing Pointtól, utólag mégis elmeszelte őket az FIA.
A büntetési tétel autónként 7.5 pont és 200 000 Euro (ebből bőven nyaralhatott volna a kolléga egy évig). Három nagydíjhétvégét óvott meg a Renault, ez csak a Stájer GP-ért járt, a másik kettőért csak ejnye-bejnyét kaptak.
De a nagy dobás csak most jön: így maradhat az autó! Az indoklás az, hogy a sportszabályzat ellen vétettek, nem a technikai direktívák ellen.
Mi tehát a konzekvencia? Sarkítás, de még így is poén, hogy az „alapdíjon” és a kozmetikázáson plusz munkán kívül még 400 000 Euróba és 15 pontba került a tavalyi Mercedes a Racing Pointnak.
Ez azért így is marhára megérte.