F1

Az ezredes meg a többiek

Az öreg Enzo valószínűleg robikapaként forgott a sírjában, amikor látta, hogy az általa legendává varázsolt paripás istálló az ezredik futamán gyalázatos módon csak azért szerez pontot a direkt lokalizált Toszkán Nagydíjon Mugellóban, mert a többiek roncsderbit rendeztek a verseny bizonyos köreiben.

Nem vitás, keserédes mérföldkő ez a Ferrari számára, viszont annál inkább kedves Lewis Hamiltonnak, aki gyakorlatilag fél kézzel már fogja az egyéni világbajnoki trófeát.

Ki gondolta volna, hogy a Monza dobogósai közül senki nem szerez pontot alig 300 kilométerrel odébb és egy héttel később?
Persze tudtuk, hogy pünkösdi lesz Gasly királysága, nyilván behúzta ezt is a Mercedes. Hej, pedig Bottas most fogást találhatott volna Hamiltonon, de a finn rendeltetésszerűen elcseszte a győzelem lehetőségét. Noha a Safety Car utáni indulásáért is támadják, pont az volt az a pont, ahol semmi rosszat nem csinált.
Valahogy a kisebb kategóriáknak nem okozott gondot az utolsó pillanatos indulás.
Giovinazzi… a gyerek úgy robbant be a célegyenesbe, mint a lenti nénje a bowlinggolyóval. A tarolás itt is megvolt, csak Antonio kevesebbet kacagott.
A Ferrari természetesen megkerülhetetlen téma volt, már csak azért is, mert a nem épp csúcsformában lévő istálló az ezredik futamára készült, erre pedig egy egészen egyedi, az F1 hőskorát idéző festést kaptak az autók.
Sajnos ettől semmivel nem lett gyorsabb a sok mémen vörös Belarusként illusztrált SF1000, épp olyan gyenge maradt, mint Monzában volt – még ha Leclerc egy kis mázlival az ötödik helyen is végzett az időmérőn.
A versenyen kidomborodott a Ferrari aktuális formája: Vettel szinte végig a Haas-Alfa Romeo-Williams szintjén hozta a tempóját, és majdhogynem Leclerc is, csak fentebbről indult. Így végig kellett néznie, hogy sorra megelőzi minden megmaradt autó Russelen kívül, amiben nem az olaszok erőforrása lapul.
Vettel persze most már nyugiban tolja, eldőlt a jövője, az Astonnal még akár nyerhet is futamokat – azt viszont kétlem, hogy bajnok lesz még valaha, hacsak a Mercedes hátországa át nem vándorol hozzájuk. Karrierük végén egy Vettel-Hamilton összecsapást azonos autóban megnéznék a vb-címért. Az valami olyasmi lenne, amiért sokan visszaülnének a tévé elé.
Volt egy olyan üde pillanat a hétvégén, amit tényleg kár lett volna kihagyni: Mick Schumacher, aki mellesleg átvette a vezetést az F2 pontversenyében, vezette apja F2004-esét.
Istenem, az a hang… mennyire sutának hangzik e mellett egy mai V6 hibrid… Én nem akarok az az ember lenni, aki folyton azt fújja, hogy régen minden jobb volt, mert ez baromság – de ezt speciel jobb volt hallgatni. Nyilván a maiak gyorsabbak, modernebbek, tartósabbak, zöldebbek, de ebben még volt érzelem, borsódzik az ember háta, áll a szőr a karján, ha hallja ezt a V10-est húszezer környékén forogni. Füldugó nélkül szinte bántó ezt a vadállatot közelről figyelni, szaggatja az ember dobhártyáját. Ez nagyon hiányzik a show-ból. Többek között ez az egyik ok, amiért már soha nem lesz a Formula-1 az, amit volt.
A Ferrari kellemes élményt adó dobásai itt véget is értek. Persze megsüvegelendő az 1000 futam, erre majd ki is térek a héten egy másik posztban.

Egy valami azért közös volt a Mercedesben és a Ferrariban ezen a GP-n: csak ők futottak be mindkét autóval a célba. Nos, ezen kívül semmi.

Ez viszont jól mutatja, hogy a rajt utáni csihi-puhi, és az SC restart elég sok áldozatot szedett.
Verstappen az olasz csizmában gyakorlatilag zéróra redukálta eddig is szerény elvi kiterjedésű esélyét a világbajnoki címre, bár a két meghibásodás aligha írható az ő számlájára. Mugellóban ugyan szánkázott is egyet a kavicsban, de a futama e nélkül is kuka lett volna.
Alex Albon viszont végre megszerezte első dobogóját – lehet, hogy Hamilton még jobban örült ennek, mint a győzelmének, ezzel sem fogják már annyian cseszegetni.
Én viszont azt mondom, hogy végre volt egy jó versenye a thainak, remélhetőleg lesz még ilyen, mert nagyon szüksége van rá, ha még kell az az ülés jövőre is. Mert szegény Pérez is menne, valószínűleg kézzel-lábbal. Alex tempója alapján kár, hogy Max nem maradt versenyben, talán izgalmasabb lehetett volna a győzelemért való harc.
Persze Ricciardo is rászolgált a dobogóra, nagyon kijárna neki és a Renault-nak is valami ilyesmi – azért a negyedik hely sem rossz.
Lando Norris pedig szép csendben beárazza Sainzot: 24 pont az előnye a spanyollal szemben, úgy, hogy Monzában Sainz második volt. Kezd megfordulni az erősorrend, lassan a srác beletanul a dolgokba. Russellt szokták rendszeresen dicsérni (joggal), de én benne is látok fantáziát.
Sainz pedig… értem én, hogy hamar zsebben volt a ferraris szerződés, de nagyon rapszodikus a teljesítménye, ettől kicsit több kell majd, ha Leclerc mellett nem csak vízhordó akar lenni.
És Räikkönen, a nyugger, a szarok bele Räikkönen megint megpocsékolta a Ferrarit: a kis koszos, lesajnált Alfával simán ment velük, sőt, a legtöbb alkalommal gyorsabb is volt náluk. Értem én, hogy félrefejlesztés, de ezt már nehéz kellemetlen kijelentések nélkül megmagyarázni.
A kezdeti izgalmakat később unalom váltotta fel a versenyen, szinte már az volt az érzése az embernek, hogy a piros zászlók okozta újrastartokkal akarják fenntartani az érdeklődést a stewardok – valljuk be, ez nem feltétlen sikerült.
A pálya egyébként szerintem remek, eddig is lehetett volna itt GP, azt kicsit a rendező számlájára írom, hogy a versenyen kevés volt az egész pályás on-board felvétel, többet is megnéztem volna belőle – illetve lehetett volna még néhány olyan plusz kamera, ami a szintkülönbségeket jobban kidomborítja a képernyőn.
A másik pont, ami a szervezésben nem tetszett, hogy szerintem túl hosszúra húzták a DRS-zónát: fájdalmasan könnyű volt előzni a célegyenesben, legalább 100 métert el kellett volna venni a nyitási zónából.
Ja, majdnem elfelejtettem, hogy Lewis megint úgy érezte, hogy politizálnia kell… valószínűleg azért ment ki a fejemből, mert ez már mindennapos. Lehet engem mindenféle rasszistának titulálni, ez ma nagyon divatos jelző, de semmi helye a sportban annak, amit ő csinál. Természetesen senki nem koppint a fejére, mert az nem PC. Hogy is lehetne, amikor olyan világot élünk, amiben 2024-től már nem kaphatja meg a legjobb filmért járó Oscart az az alkotás, amiben nem szerepelnek kisebbségek, lehetőleg hátrányos helyzetűek.
No de én sem megyek bele politikai csatározásokba, hanem inkább jelzem, hogy Szocsi következik két hét múlva. addig pedig igyekszem kicsit belemászni az F2-be, az F3-ba és a DTM-be kicsit behatóbban, lesznek szimulátoros írások és sok más, amivel szélesíteni kívánom a palettát.
Ha tetszett az iromány, dobj egy lájkot és/vagy megosztást Facebookon, esetleg dobj egy kávéra valót Patreonon.

Knightwish

Alapító, CEO, járműrajongó, wannabe firkász.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb