Azoknak, akik sűrűn olvassák az oldalt, feltűnhetett, hogy F1-es autóbemutatókat nem közölt le az oldal 2021-ben.
Az Alfa Romeo elsősorban azért lesz kivétel, mert a márka képviselete támogatóként érdeklődést mutat az oldal iránt – szerencsére. Semmi elfogultság, de az Alfát kedvelők pici pluszt kapnak az oldaltól, mert több lesz a releváns tartalom.
Feszüljünk is neki a C41-es bemutatójának.
Piros-fehérből fehér-piros
Az ORLEN-es kapcsolat révén a lengyel főváros lenyűgöző Nagyszínháza adott otthont az új versenyautó bemutatójának, amelyen a csapat néhány vezetője személyesen vett részt, míg a sajtó és a szurkolók online követték nyomon az eseményeket. Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi, valamint Robert Kubica lépett a színpadra a C41-essel.
Az Alfa Romeo formatervezési központjában megálmodott – a csapat immár hagyományos piros-fehér színeit alkalmazó – új külsőbe bújtatott autó, amelyet Jan Monchaux műszaki igazgató irányításával terveztek, a 2020-as évadban versenyző C39 evolúciójaként mutatkozott be. Nem is nagyon történhetett másképp, hiszen 2021-re kevés változtatási lehetőséget kaptak a csapatok. E miatt szembetűnő a kevés, de jelentékeny külső változtatás. Különösen igaz ez az orrkúpra, amelyre a csapat az egyik fejlesztési tokenjét fordította.
A borítólemezek alatt új Ferrari motor várja, hogy nem egészen egy hét múlva nekivághasson az új szezonnak, amint a csapat pénteken Barcelonában megkezdi a C41 tesztjeit. Ha már motor, valószínűleg ez az egység fogja alapjaiban meghatározni a csapat idei szereplését.
Az Alfa Romeo ezúttal is a Sauber Motorsport oldalán vesz részt a bajnokságban. A 2018 óta működő kooperáció körül sok szétválási pletyka keringett az utóbbi időszakban, egyelőre azonban egyik sem nyert megerősítést, az istálló továbbra is egységesnek tűnik.
Szembetűnő a változás a színek terén – nem az árnyalatok, hanem a pozícióik kapcsán: felülre került a fehér, alulra pedig a mélyvörös, ellentétben a korábbi évekkel. Szerintem nem merészkedek túl messzire, ha azt mondom, ez a csapat névadó szponzora felé tett gesztus.
Egyébként a Sauber a Giulia GTA/GTAm projektet is támogatja műszaki szinten, úgymint aero-optimalizálás, szénszálas elemek gyártása, stb. Bár erről érdemtelenül ritkán esik szó. Na majd itt fog.
Nyilatkozatok
„Egy új versenyautó bemutatása mindig megható pillanat: a projektben részt vevők több hónapos munkájának eredménye, egy új kaland kezdete.” – mondta Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat igazgatója, a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója. „Úgy gondolom, a csapat alapvető filozófiája nem változott: holnap jobban kell teljesítenünk, mint ma. Tavaly a 8. helyen zártuk a szezont, így 2021-ben ennél jobb eredményre kell törekednünk. Ehhez minden területen fejlődnünk kell, a pálya mellett éppúgy, mint a csapat központjában. A mezőny minden egyes csapata nagy várakozásokkal tekint a jövőbe: a tél során jó eredményekre számítanak, bízva abban, hogy az első versenyre kiváló formába kerülnek. Hamarosan azonban mindenkinek fel kell fednie a lapjait.”
„A C41 egy rendkívül különleges helyzet eredménye.” – emelte ki Jan Monchaux, az Alfa Romeo Racing ORLEN műszaki igazgatója. „A Forma-1 szabályzata ugyanis nem tette lehetővé számunkra, hogy az idei évre vadonatúj autót fejlesszünk. Ezért a 2021-es autónk számos pontján azonos a C39-essel, kivéve azokat, amelyeket az új szabályzat előírásai szerint meg kellett változtatnunk – ilyen a padló –, illetve az orrkúp, amelyre mindkét fejlesztési tokenünket fordítottuk. Ez azt jelenti, hogy már a tesztelés kezdetén a szokásosnál alaposabb ismereteink lesznek az autóról. Ettől függetlenül kulcsfontosságú, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendelkezésünkre álló három napból. Emellett meggyőződjünk arról, hogy a valóság összhangban áll várakozásainkkal, és kiismerjük az új abroncsokat. Készen állunk az új szezonra, és alig várjuk, hogy a pályán láthassuk új autónkat.”
A Bahreinben sorra kerülő hivatalos teszt március 12-én kezdődik, ugyanitt az első nagydíjhétvége március 26. és 28. között kerül megrendezésre.
Kövesd az oldalt, ha tetszett!