Közút

Jeep a hegyről, villanykúszásban

 

Tavaly tavasszal írtam egy rövid szösszenetet az új Compass bemutatójáról, most pedig egy ráncfelvarrás áldozatául esett a Renegade nevű kistesójával együtt.

Sok dolog nem tetszik a mai autókínálatban, ahogy a mostanság divatos SUVasodás sem, de a Jeep kicsit mindig a szívügyem volt, és ők talán még mindig tudnak hitelesek lenni a múltjuk okán a bakancs alakú dobozok piacán.

 

Új másfeles

Ez alkalommal teljesen új blokkal látták el Willis legkisebb utódait: az 1.5 literes motor 130 lóerős 240 Newtonméternyi csúcsnyomaték mellett – 4 henger, benzines turbó, ahogy az utóbbi évek trendje diktálja. Az új hajtóegységhez új sebességváltó is dukál – ehhez minden esetben hétfokozatú dupla kuplungos (7HDT300).

(Forrás: www.moniteurautomobile.be)

A Jeep kommunikációja szerint ezt a motort már eleve hibrid hajtásra tervezték. A direkt befecskendezés (350 bar névleges nyomás) és a vattaúj hengerfej 12.5:1 sűrítési arányt engedélyez, amivel takarékosan üzemelhet a blokk –  15%-nyi fogyasztáscsökkenést ígér a gyártó az elődhöz képest. Természetesen mindkét oldalon változó a szelepvezérlés.

A számok szépek, remélhetőleg a stabilitást is megkapjuk mellé.

 

Amiért megéri hibrid Jeepet venni

Ezeket a vasakat e-Hybridként találod meg a kínálatban. Elsőre nem nagy dolog, szinte már avittas a hibrid megoldás a járműiparban, de a Jeep is felismerte, hogy hol használhatja ki ezt a hajtásformát.

(Forrás: ww.carmagazine.co.uk)

Az elektromos komponens 15 kW-os 55 Nm mellett, ami nem nagy szám, viszont képes önállóan mozgatni az autót. Ez finom manőverezéseknél, parkolásnál jól jöhet. A plusz nyomaték egyébként sem árt, pláne, ha megbocsátóbb terepre is kimerészkedik vele az ember fia. A megbocsátóbb hangsúlyos, ugyanis ezek az autók még mindig nem terepjárók, a nevük ellenére. Nem beszélve arról, hogy ez a két új járgány első kerekes lesz. Ez nem véletlen, hiszen sokkal fontosabb volt a fogyasztás, mint a terepképesség. Aki terepre való Jeepet akar, kap alternatívát.

 

Mennyi az annyi?

Ha most rákívánsz egy Renegade-re vagy egy Compassra, akkor ezekkel az árakkal szembesülsz:

Renegade árlista

Compass árlista

(Forrás: www.moniteurautomobile.be)

A Jeep még mindig egy tekintélyes márka, de már többször említettem, hogy én nem ülök fel a SUV-vonatra, szóval nem én vagyok a célközönség. A drága és olcsó jelzőket szerintem illik relativizálni, mert egy átlag magyar családnak ma már szinten minden új autó drága, és erről a legkevésbé a Jeep tehet.

A konkurenciát tekintve erős közepes az árazása a két modellnek, kíváncsi leszek, hogy mennyiben járulnak majd hozzá az eladási statisztikákhoz idehaza.

Az oldalukon dobj össze egy konfigot magadnak, ha bejön valamelyik.

 

Knightwish

Alapító, CEO, járműrajongó, wannabe firkász.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb