Ma beleszaladtam egy cikkbe a Racingline-on, ami elgondolkodtatott egy pillanatra, és úgy voltam vele, hogy ezt most kiírom magamból.
Szögezzük le, hogy nem a cikkel van problémám. Az írás arról szól, hogy 2024-re az FIA be akart vezetni egy új boxkiállási folyamatot a Formula-E-ben, amely során tölteni kell az autók akkumulátorait – elképzeléseik szerint nagyjából 30 másodpercig.
Könnyen megmagyarázható a relevancia, hiszen az elektromos autók töltési sebessége a hétköznapokban a mai napig szűk keresztmetszet, én magam sem szállok vitába azzal, hogy erre érdemes lenne hatékonyabb megoldást találni – pláne ha nem egyenalkatrészekkel kellene dolgozni, hanem mindenki szabadon fejleszthetne. Ez utóbbi persze az FE-ben csak álom.
Amivel problémám van, az az, hogy az F1-es tankolás, ami bár nem annyira fontos fejlesztési terület a közút számára, de mindenképp ugyanúgy része, be van tiltva, és előre láthatólag így is marad. Az ok nem más, mint a biztonság, ugyanis túl veszélyesnek tartja az FIA.
A gyorstöltés 2024-es bevezetése elmarad, mert „nem tesztelték eléggé a megoldást”. Jogos, így is lehet fogalmazni. Árnyalja a képet, hogy valóságban több alkalommal is sikerült egy-egy nagyobb bográcstüzet csiholni a tesztek során tavaly, az egyiknél egy ember meg is sérült.
Ennek ellenére az FIA tovább tolja a szekeret, és jövőre be is vezetik.
Most akkor kérdezem én, hogy mire fel bújunk a biztonság szoknyája alá a benzin tankolásánál, ha az elektromos töltésért bármire hajlandók vagyunk verseny közben?