Nem ér meglepetésként, hogy újra egy Merci győzelemről kell írnom. Kezdek kifogyni a Hamiltont magasztaló, Bottast fikázó frázisokból, szinte már leírni is unalmas, nem hogy elolvasni. Na de azért nekimegyek, elvégre úgy látszik, már van egy maroknyi tábor, aki olvas – még egy debreceni gyógyszerész hölggyel is találkoztam, akit érdekel ez a bohóckodás. Nincs más hátra, ki kell elégíteni az igényeket.
Méltatlanul elfeledetté vált az évek során Portugália az F1 világában, Estoril és Portimao is az izgalmas pályák közé sorolandó – csak elfelejtették nekik mondani, hogy a lobbitevékenység és a lóvé fontosabb az izgalmas pályánál.
Most, hogy beütött a szar, kényszermegoldásként befért a pálya, és egész tűrhető verseny alakult ki rajta.
A szabadedzések alapján azt vizionálták a javasasszonyok, hogy Mad Max még akár meg is szúrkálhatja fingófával a Merciket. Ha máshol nem, a futamon mindenképp. A máshol nem szombaton bejött; a Mercedes autója a DAS rendszerrel gyakorlatilag verhetetlen az időmérőkön, szó szerint elDASszák a szombatokat idén.
A hét hatodik napjában nem is nagyon bízik már senki, aki nem Merci/Hamilton/Bottas szurker, ha ugyan az utóbbi létezik. Ugyan szólok mindig fészboxon, hogy jön az időmérő, de ha arról is írnom kellene minden szombaton, lehet, hogy már áttértem volna a tengerimalacok körömvágásának fortélyaira a blogon.
Nem történt tehát meglepetés, illetve valami mégis. Ami nekem borzasztóan furcsa volt, hogy Bottas a Q3-ban 2 dobással ment, Hamilton viszont ezen felül még egy kört csapott – és ezzel nyert. Most vagy az van, hogy a finn csapata pont akkora balf@sz, mint maga a pilóta, és nem vették észre a garázs túloldalán ezt a lehetőséget, vagy tényleg szándékosan csinál hülyét belőle a Mercedes.
Bármelyik is legyen az, Valtterivel kapcsolatban kezdem úgy érezni magam, mint az egyetemi gólyatáborunkat vezető hallgatók, akik a harmadik napon valószínűleg azért fejezték be a szívatásunkat, mert már ők sem bírták nézni az általuk kreált poénok végrehajtását.
És erre a versenyen még tudott tenni egy lapáttal: Hamilton annyira tisztában volt az erőfölényével, hogy a verseny rajta után kvázi elengedte Bottast nedves aszfalton – ahol ő egyébként nem szokott ilyet csinálni -, mert majd megelőzi később, amikor biztoságos a terep.
És basszus, megtette. Olyan könnyedséggel lépte le a finnt, mintha csak annyi lett volna a dolga, hogy kiszálljon a zuhany alól seggreülés nélkül.
Valtterinek nem a korábbi versenyeken elkövetett hibái voltak a mélypontok. Ez volt az. Amikor nem követ el hibát, és így sincs a fasorban sem. 25 másodperc hátrányt szedett össze az ember. Még egy kerékcsere is belefért volna.
Verstappen megint untermannja lett a Mercedes sztorijának, a szokásos vákuumversenyét futotta le.
Lecrerc képzett most egy újabb szólóbuborékot. A Red Bull még túl gyors a Ferrarinak, de úgy néz ki, a monacói visszahozta harmadik erőnek az olaszokat. Nem különösebben volt izgalmas versenye, de neki is bejött a közepesen indulás.
Bár kezdetben nem tűnt így, elvégre sokat esett vissza. A víz jelenléte kicsit megkavarta a történéseket, Pérez lett az egyik első kárvallottja, bár egészen szépen jött vissza a Verstappennel való kocc/megforgás után.
Räikkönen viszont nem szólt a többieknek, hogy az első körre „amatőr szintre” állította magának a versenyt, és úgy tört előre a mezőny végéről, mint a Brazzers előfizetők száma az ingyenes regisztráció alatt.
És mit mondott utána, mikor rákérdeztek, hogy mi volt ez?
„Én azt nem értettem, hogy a többiek mit csinálnak.”
Nagy kár, hogy az Alfa erőből nem tud menni a középmezőnnyel. Kimi még mindig meg tudja lepni a többieket, csak nincs hozzá vasa. És ezért is sajnálom, ha Mick Schumacher végül a Haasnál kezd majd, az öreg piás finntől sokat tanulhatott volna.
Nem akarom Giovinazzit bántani, mert szimpatikus az alapján, amit eddig láttam belőle, de ő ebben a mezőnyben annyi, mint vízen a bugyborék. Volt egy-két jó eredménye, de ennyi. Egy feltörőben lévő pilótától ez édeskevés még egy ilyen Alfa Romeoval is. Hibát követnek el, ha megtartják.
Mint ahogy hibát követ el a Red Bull is Albonnal, ha 2021-ben is a pilótájuk lesz. Én elhiszem, hogy Max mellett nehéz labdába rúgni, meg hogy sok körülmény játszik ellene, de mindent nem lehet erre fogni. Valahogy a körülmények sosem neki kedveznek. Ráadásul most sem Verstappen verte meg, pontot sem szerzett ezzel az autóval. Egy ilyen szituban, amikor úgy inog az ülése, mintha egy artista tartaná a levegőben egy felmosónyélen.
Ja igen, a futam szorossága abban nyilvánult meg, hogy most nem csak Verstappen, hanem még Leclerc is körön belül maradt. Azanyámot, fogjatok le!
Gasly viszont Albon 12. helye mellé egy ötödiket lökött oda, amit teljesen meg is érdemelt. Már az időmérőn is kiválóan ment a francia. Kezd beérni, szinte már látom a Renault-igazolást.
Ellenben Ocon csendben beleszürkül a mezőnybe. Bár most pont Ricciardo előtt végzett, pontosan feleannyi pontja van, mint a mindig búskomor szigetlakónak. Szintén Albon-szindróma.
A McLarenek is úgy szöktek fel a mezőny tetejére a startnál, mint moslékban a kenyér, Sainz még vezette is a futamot. Aztán ugyanolyan gyorsan el is tűntek. Kossuth apánk megirigyelte volna ez a köddé válást, bár Norrisnak nem volt teljesen eseménymentes a felszívódása. Carlos azért a hatodik helyet elcsípte az angol naranccsal.
A két Renault evickélt be a 8. és 9. helyen, Vettel pedig végül elorozta az utolsó pontot Räikkönen elől.
Nem nagyon tudom mire vélni, hogy mi zajlik a Ferrarinál, de annyira abszurd a helyzet, hogy muszáj néháy sort áldoznom rá.
Mostmár ott tart a csapat és a négyszeres világbajnok, hogy nyíltan és folyamatosan mondanak ellent egymásnak a sajtóban. Ahogyan a piócás ember, mondta, „e’ mán az utósó stáció”.
A kérdés persze egész évben az, hogy megkapja-e Vettel ugyanazokat a feltételeket a hétvégéken, mint Leclerc. A különbségek alapján, és hogy Sebastian gyakorlatilag egyetlen pályán sem képes a közelébe sem férkőzni Charlienak, számomra is meglepő lenne, ha mindenhol egyenlőségjel állna az autók között. Túl nagy és túl konstans a differencia, egyszerűen nem hiszem el, hogy a koronavírus miatt Vettel elfelejtett vezetni. Merthogy Binotto nagyjából ezt állítja.
Ez a szezon már így megy le (sőt, még ilyenebb lesz). A lényeg, hogy Sebastian ne felejtse el, hogy hagymát szorítva a hóna alatt és macskaszőrös dohányt pipából szívva kell átszaladni az Aston Martinhoz, és minden jó lesz.
Hamilton kilencvenkettedik győzelmével új rekordot állított be az F1-ben elkövetett győzelmek számában. Megint lehet mondani nagy okosságokat, és abszolút műszaki dominanciáról beszélni, meg ellenfél nélküliségről, de értelmetlen. Az ilyen kommentek azokat az ellendrukkeri frusztrációkat nyilatkoztatják ki, amivel az elvakult haterek nem tudnak mit kezdeni.
Nem igazi szurkoló, aki nem tiszteli meg Lewist azzal, hogy elismeri az eredményeit. Akárhogy is, ezt a 92 első helyet nem a közbeszerzéseken kaparta össze magának, nem lottón nyerte, meg kellett csinálni. Némelyikért pedig nagyon komolyan meg kellett küzdenie.
Nem mellékesen szép ez a szám, de a lényeg nem az adat, hanem a teljesítmény, ami mögötte van. Prost azért nem kisebb a szememben, mert neki „csak” 51 győzelme van. Másak voltak a körülmények, de ott is megvolt a mögöttes teljesítmény. Nem kell összehasonlításokba bocsátkozni, ez csak egy újabb értelmetlen vita alapja. Egyszerűen csak illik tisztelni azt, amit fel tud mutatni.
Ezt a rekordot jó eséllyel meg fogja még néhányszor dönteni Hamilton, de őszintén remélem, hogy sokkal nem megy 100 fölé, mert akkor még egy darabig nem látunk meccset a bajnokságért. Ettől függetlenül jár a kalapemelés.
Ezen a héten a sorozat Imolába látogat, egy újabb régi és régen kikopott pályára. Remélem, hogy ott folytatja a pálya, ahol abbahagyta, mert 2005-ben és 2006-ban óriási csatákat láthattunk a nagydíjon. A mai napig élénken él bennem a Schumacher-Alonso oda- és visszavágó, pedig nem tudták megelőzni az élen haladót.
Igen, ez sajnos faktor lesz. A pálya elég szűk sok helyen, és nehézkes lehet az előzés.
Az már biztos, hogy Hamilton a héten még nem lesz világbajnok, arra még minimum egy futamot várnia kell, ellenben a Mercedes csak akkor nem húzza be a címet, ha mondjuk vasárnap egy órával később kelnek a szerelőik, és a boxból rajtolnak. Bár még akkor sem biztos.
Ha tetszett az iromány, adj nekem egy like-ot fészboxon, vagy dobj meg egy kis apróval a Patreonon: