Kesereghetnék, de igazából hasztalan. Nekem is el kell fogadnom, hogy egy korszak véget ér. Egy olyan éra, amiben még ez az autó megszülethetett. Áldassék Marchionne neve, amiért keresztültolta ezt a projektet az Alfa Romeón. Talán még egy használtat elkapok egyszer. Ha egyetlen választásom lenne, még mindig a Giulia kellene.
A változások odabent
Szerencsére ebből nincs sok. A Giulia egy eleve mocsok jó autó volt, a hajtásba, a futóműbe nem piszkáltak bele. Ugyanez igaz a SUV-tesóra, a Stelvióra. Ez a két autó konstrukcióját tekintve nagyon hasonló, szóval aki mindenáron telekjárót akar, annak tudom ajánlani – amíg még lehet.
Ami nekem speciel fáj, de tudtam, hogy meglépik, az a műszerfal digitalizálása. Eszméletlenül jól néztek ki a mutatós Alfa műszerek, ez pedig bár tényleg szép, ki kell mondani, sablontermék. Az egész piac így néz most ki, és a világon semmi érdekes nincs benne. Egy Alfához nem illik, a Giuliához pláne nem.
Van viszont új fényforrás.
Külcsín
El kell ismerni, így valóban alfásabb lett, de azt azért nem mondanám, hogy jobb is lett. Nekem kifejezetten tetszett a bi-xenon. Oké, biztosan élesebb a vetítése a LED-nek, és modernebb, és minden, amit akarsz, ezt kár elvitatni. Csak majd a fényszóró komplett cseréjénél is így örülj neki.
A kezdetektől sokan kritizálták a Giulia és a Stelvio hátsó lámpáit. Szerintem meg marha jó lett, olyannyira, hogy épp most kopizta le a Mercedes. A jelenlegi változat is tetszetős,
Stelvio
Azért említsük meg a másik ráncfelvarrást is.
Nem robbantott a piacon a Stelvio sem, viszont ma már mindkét autó gyártása abszolút nyereséges, szóval hozzák a pénzt a márkának. SUV-mánia lévén ez utóbbi fogyott mindig is jobban, erre számítok a folytatásban is.
A platform most is ugyanaz, csak a bódé magasabb – és egyúttal persze nehezebb is.
Ha mindenképpen választani kellene egy telepjárót, akkor az biztosan a Stelvio lenne – de mivel – egyelőre – senki nem kényszerít erre, maradok a Giulia-vonalon.
Tech-újítások
Ez a fejezet érdemben arról szól, hogy a két Alfa gadget-szinten el kívánja érni a többiek nívóját. Fejlesztették „Alfa Connect” szolgáltatásokat, melyek a fedélzeti komfort és biztonság szempontjából relevánsak, és immár vezeték nélküli kapcsolaton (OTA) keresztül frissíthetők.
Ezen kívül az Alfát is elkapta az NFT-vonat. Ez egy olyan titkosított digitális, nem módosítható jegyzék, amelyben minden egyes járműre vonatkozóan tárolják a fő információkat.
Tök jó, hogy ezeket az Alfa meglépte, de legyünk őszinték: ezeket az autókat nem a hi-tech cuccok adják el. Nem mondom, hogy felesleges az erőfeszítés, mert igazából ezeket a kritikákat is megkapták az olaszok, de nekem például nem tudnák elpasszolni ezen feature-ök okán.
Mi ez a szürkeség?
Nem véletlen a képeken lévő autók színe. Az Alfa Romeo a Giuliából és a Stelvióból is piacra dob egy Competizione különkiadást, ami kb a mostanában használt nepperszótár mekafull felszereltséget jelenti.
Ezen a változaton debütál az exkluzív Moon Light matt szürke fényezés.
Felszereltségek, árak, rendelhetőség
Az autó tudásáról nem akarok különösebben írni. Ha érdekel, ebben és ebben az irományban mindent megtalálsz.
Az új felszereltségi szint struktúra – Super, Sprint, Ti és Veloce – összhangban lesz a Tonale modellnél bevezetettekkel. Ezekhez társul a fent említett Competizione.
Változás, hogy minden felszereltségi szinthez rendelhető lesz egy 160 lovas dízelmotor, mely eddig nem képezte a kínálat részét. Az Alfa ezzel is picit fityiszt mutat a dízelmotorok szisztematikus eltörlésének. Én mindenképp benzinesként venném meg, de biztos vagyok benne, hogy piaci szempontból ez egy jó döntés volt.
Az új változatok 2023 februárjától rendelhetők, és bár hivatalos árunk még nincs, meg merem tippelni, hogy nem fogok sokat mosolyogni, amikor meglátom.
A jelenlegi Giulia kezdőára közel 17, a Stelvio pedig majd’ 20 millióba kerül, szóval továbbra sem lesz belőlük magyar népautó.
Összehasonlítva a BMW 3-assal, az 15,1 milláról indul egy 1.8-as benzinessel, bár tény, nem sok minden van benne annyiért.
A jelenlegi Giulia kínálatnak itt nézhetsz utána.
Mindenesetre szurkolok azért, hogy a Giulia és a Stelvio minél tovább húzza, mert bármennyi is van belőle, hálásak lehetünk a puszta lehetőségért is, hogy 2023-ban még újként megvásárolható lesz egy ilyen élményautó – és egy olyan SUV, ami majdnem az.