F1

Már Belgium sem a régi – szedált száguldás Spaban

Te jóságos…

Nem is emlékszem, hogy mikor küzdöttem utoljára egy Belga Nagydíj alatt azzal, hogy ébren maradjak. Ritka harmat futam volt, szinte megköszönhetjük Giovinazzinak azt az 5 perces műsort, amit saját alkalmatlansága okán hozott össze.

Azt persze sokan szerették volna, hogy Ferrari-Williams-Alfa Romeo csata legyen, csak nem feltétlen az utolsó helyekért.

Nos, az idei szezon nem teszi könnyebbé a dolgomat. Az autósport népszerűsítése most is ezzel a sorozattal a legegyszerűbb, de pont erről az F1-ről kegyetlen nehéz elhitetni mostanság, hogy érdemes követni.

Hasonló helyzet állt elő anno a Ferrari egyeduralma esetén is, csak akkor húzta a sportot a Ferrari irdatlan szurkolótábora – persze a Mercedesnek is elég méretes, de az ő győzelmi szériájuk szinte konstans jelleggel lehengerlő, és már annyira hosszúra nyúlt (jó eséllyel jövőre is kitart), hogy valahol megértem azokat, akik kicsit belefáradtak a papírformába.

Spa messze nem a legerősebb pályája a Mercedesnek, többször is megfogták vagy szorongatták itt őket, de ezúttal nem volt itt sem ellenszer – mint ahogy Bottasnak sincs Hamilton ellen.

A Ferrari meg… nem tudnám megmondani, hogy a csapat teljesítménye a rosszabb, vagy Binotto nyilatkozatai. Kicsit úgy érzem, hogy fejben ő még mindig az élmezőnyben harcol, hasonlóképp, mint a Fekete Lovag a Gyalog galoppban (ez aztán az áthallás, holnap kopoghat nálam a BLM).

Persze most sok körülmény ellenük dolgozott, de az az igazság, hogy ezen a Ferrarin nincs mit védeni. Montezemolo egy ilyen dobásért már fejeket vágott volna. Ismétlem önmagam, és lehet, hogy ezért a ferrarisok ütlegelni fognak verbálisan, de kicsit túl olasz lett a gárda. Talán eredményesebbek lennének, ha nem számítana ennyit, ki honnan érkezett. Megint a csibész Marchionnét kell védenem: az elmúlt 10 évben csak az ő vezetése alatt indult el felfelé a Ferrari, nélküle pedig újfent széthullott.

És bizony a Red Bullon is látszik, hogy az öreg Neweyt nem tudják pótolni. A helyett, hogy fokozatosan visszavonult volna, ma már többet dolgozik, mint eddig valaha, hogy el bírják kapni a Mercedest. Néha persze meg-megpiszkálják a csillagot a fenyőfa tetején, de az atya istennek nem bírják leverni róla, helyette csak a szaloncukrokat szedegetik a fa alól, amit előzőleg ők vertek le fára mászás közben.

A Renault szép versenyt hozott le 4-5-ben, Norrisnak és Gaslynak is jár a pacsi, a Racing Point meglepő volt számomra, itt többet vártam tőlük, mint az utolsó két pontszerző hely.

Räikkönen a régi szép emlékek okán megrugdosta a két Ferrarit – itt mindig is jól ment, de azért jelzést értékű, hogy a maranellói gárda a kistesóval sem feltétlen bírt el. Nem szeretik kiemelni, ennek ellenére most is kiütközött: nem csak a motorral van baj, sőt. Tavaly pont az tudta eltüntetni a koncepció többi hiányosságát.

Valószínűleg az eső sem borította volna ki a bilit, de én már azzal is beértem volna, ha kicsit megbillegteti benne a miskulanciát. Ez sem jött be. Na kösz.

Nem tudom, mit mondjak Monza kapcsán. Talán valami olyan frappáns kezdéssel indítok, mint amit kb. minden NSO-cikk bevezetőjében szó szerint ugyanúgy használnak szánalmas átkötésként az egyik korábbi, szintén egyedi megfogalmazású clickbait irományukhoz: Mint ismert, Monza az egyetlen hely, amelyik a kezdetektől jelen van a Formula-1-es versenynaptárban.”  És hasonló nagyon érdekes statisztikai adatok, amikre a kutya sem kíváncsi.

Félek, nem lesz jobb a belgánál, de azért meglessük ezen a vasárnapon.

Ja, és ennél a posztnál már 200 felett vagyunk. Sokasodjatok – ilyen értelemben is.

Knightwish

Alapító, CEO, járműrajongó, wannabe firkász.

Kapcsolódó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

'Fel a tetejéhez' gomb