Hétfőn hivatalosan is közölte az FIA, hogy az idei versenynaptárban három futamon sprintversenyek fognak dönteni a rendes futam rajtpozícióiról. Azt is elmesélték, hogyan fog ez megtörténni.
Mivel ez nem hírportál, a szokásos „a nézőkért tesszük” sóderrel nem foglak untatni.
A lényeg: az első egy órás szabadedzés után egy időmérő tréning fog következni pénteken, ami a szombati sprintfutam rajtsorrendjéről dönt.
Szombaton megint lesz egy egy órás edzés, ezt követően pedig jön a sprintverseny. Ennek a végeredménye lesz a rajtsorrend vasárnap – valamint hat darab pont sorsáról is dönt, ugyanis a dobogósok 3-2-1 arányban osztoznak ezen a mennyiségen.
Az FIA felkészültségét jellemzi, hogy még nincs meg a három helyszín. Pletykaként Silverstone-t, Interlagost és Monzát emlegetik a portálok.
És például arról sincs szó, hogy mi lesz az egyszerre kiesőkkel a sprintfutamon, vagy ha mondjuk ketten nem tudnak elindulni, ki lesz előrébb a rajtrácson vasárnap. Mindegy, később okosabbak leszünk. Lehet, hogy ők is csak később…
Az biztos, hogy 100 km hosszú lesz a sprintfutam, tehát közelítőleg a vasárnapi verseny egyharmada. Valamint külön kiemelték, hogy a sprintfutam győztese nem számít majd futamgyőztesnek. Ez időmérős pole pozíciónak fog számítani.
Megosztó a téma, mindenképp szólj hozzá, ha van véleményed.